4 Ağustos 2010 Çarşamba

İŞÇİYİZ HAKLIYIZ KAZANACAĞIZ

Direnişin 26. Günü
2010.08.04
 
Direnişin 26. günü. Bugün de çadırda uyandım diğer sabahlardan bir farkı yok. İşe geri dönünce eve de geri döneceğim. Benim evim bahçeli evde yatamazsam bahçeye çadır kuracam gibi geliyor çadırda yatmak alışkanlık yapacak çünkü bu direniş epey uzun gözüküyor.

Bu sabah Bodrum'dan misafirim vardı. Kız kardeşimin eşi, akrabaları görmek mutlu ediyor. Sohbet ettik 12 Eylül'den bu güne işçi sınıfı nereye geldi, ülkede neler değişti bunları tartıştık. O umudunu kesmiş halktan. Anlayamıyorum geçmişte mücadele eden insanların mücadeleden kopmalarını, boşuna okumuşlar o koca koca kitapları, boşuna yatmışlar o zindanlarda, boşuna yürümüşler o meydanlardan.

Avrupa'dan telefonlar geliyor direnişimi destekleyen dostlardan anlatmak istediklerimi anlatamıyorum telefondan. Beni o kadar çok mutlu ediyor ki o telefonlar nasıl yüreklendiriyor, aşıp yolları onları kucaklamak istiyorum, elimde sihirli bir değnek olsa onları buraya getirmek istiyorum. Yüzlerini görmediğim ama yüreği aynı amaç için atan bütün insanlar duyar benim uzakta olan dostlarım için duyduğum duyguları.

Üyesi olduğum sendikanın (Sağlık-İş) yönetimine mualif işçiler beni ziyaret ettiler. Yönetimin anlayışını değiştirmekle ilgili uzun zamadır uğraştıklarını, yıllardır yönetimde hiçbir kişi değişikliği olmadığı zihniyetin işçi düşmanlığı olduğunu bu yönetim durdukça işçiler için birşey yapılmayacağını söylediler. Doğru. Kısacık 4 aylık üyeliğimde ben de aynı düşünceleri paylaşıyorum. İş yerindeki arkadaşlarım sendikadan kaçıyorlar, umutlarını yok etti sendika. Ne sevinçle üye olmuşlardı, her şey değişecekti sendikalı olunca, insan gibi yaşayacaklardı, onları savunan, haklarını alan bir yapı diye koştular üye olmaya ama yaptı yapacağını yine sendikacılar... Nasıl vicdanları var bunların, nasıl yatağa yatıca uyuyorlar, nasıl işçinin emeğini har vurup harman savuruyorlar, bizim emeğizle nasıl şaşa içinde yaşıyorlar. Birileri dur demeli bunlara yeter saltanatınız.

Paşabahçe Devlet Hastanesi Temizlik İşçisi Türkan Albayrak
tel: 0530 777 68 79
 

Hiç yorum yok: