10 Ekim 2010 Pazar

DİRENİŞİN 87. GÜNÜ



04.10.2010 -  PAZARTESİ
 
Yağmurlu bir gecenin sabahı, 12.30'da SES Genel Başkanı Bedriye YORGUN, İstanbul Şube Başkanı ve üyeleri geldi. SES Genel Başkanı; hastanelerde çalışma koşullarından, yürürlüğe giren Sosyal Güvenlik yasalarının çalışanlar ve hastalar için getirdiği olumsuzluklardan, 2009'da yayınlanan bir kararnameyle hastanende iş yapan taşeron firmalara getirilen, çalışanı metrekareye göre belirlemek ve bu sayıyı aşılmayacağını ve çalışan iş ne olursa olsun, ne kadar ağır ve zor olsa da kişi sayısının artırılmayacağına ilişkin bir yasa olduğunu anlattı.

Benim çalıştığım hastane de, beni işten atmaya kadar götüren durumun bu yasayla ilgili olduğunu anlıyorum. Hızla işçi azaltıyorlar. Çalışanı bezdirip "kendi çıksın" diye uğraşıyorlar. Yol ücretini azaltma, daha çok iş verme, diğer taşeronlar da veri giriş, güvenlik gibi, maaşlarını asgari ücrete çekme ve çalışanları bezdirerek, işten çıkmasını sağlamaya çalışıyorlar. Ses çıkaranı, örgütlenme çalışmasını yapanı ise işten atıyor, işten attıkları kişi ses çıkarınca da hastanene idarecileri de ideolojik bu eylem diyorlar. Kendi yaptıkları ideolojik değil mi?

Bedriye YORGUN, 87. gün geldiklerini ama bedenleriyle burada olamasalar da akıllarını bu direnişte olduğunu, bundan sonra sürekli yanımda olduklarını, mahkemeye kendi gelemese de SES üyelerinin geleceğini ve kış için bir ihtiyaç listesi belirlenirse buna yardım edeceklerini söylediler.

Mahkemeye katılmaları için aydın ve sanatçıları aradım. Özcan YAMAN ve Mehmet ESATOĞLU geleceğini söyledi. Celal BAŞLANGIÇ, Abdurrahman DİLİPAK, Ayşe DÜZKAN ise bir  aksilik olmazsa geleceklerini söylediler. 

Nuray MERT trafik kazası geçirdiği için, Işıl ÖZGENTÜRK de miğde kanaması geçirdiği için katılamayacaklar, onlara geçmiş olsun diyorum.


Bugün direnişe destek için telefonla, Silifke'den Nimet öğretmen ve   Amasya'dan Nilgün aradı...

Hiç yorum yok: