12 Ekim 2010 Salı

Direnişin 94. Günü ve Tekel işçilerine Ziyaret

              11.10.2010

              Direnişin 94. Günü

              Tekel işçilerini ziyarete gideceğim bugün. Ben yola çıkmaya hazırlanırken TAYAD' IN Ankara yürüyüşüne katılan  İsveç 'de yaşayan Özlem ve Nazif geldi ziyarete. Bizi arabalarıyla 4. Levent'e bıraktılar. Arabaları kiralıkmış. Ama o kadar anı var ki diyorlar. Ankara yürüyüşünü de kastederek  keşke bizim  olsa ,geri vermesek bu anılarla dolu arabayı, dediler.
              Ermenek Karaman M Tipi hapishanesinde tutsak olan Emrah Yayla'dan el işi şal geldi. Direniş çadırı adresine kışlıklarımı diziyor özgür tutsaklar.
              Tekel işçilerini ziyaretimde gördüğüm manzara çelişkinin derinliğinin gözle görünümü olarak nitelendiriyorum. Karşıda sendika binası ,bahçesinde polisler... işçinin kanıyla canıyla var ettiği sendika binalarına giremeyen işçiler. İşçilerin binalarını derebeyi şatolarına benzetmişler. Kendi evine girmeye çalışanları timsahlara yem yapıyorlar adeta. Tekel işçilerinin başlattığı bu direniş çoğalarak büyüyecektir. 4C nin ününe set çekeceklerdir.
              İzmir'den yayın yapan Demokrat Radyo ile söyleşi yaptık. Canlı yayında iken Tekel işçilerini ziyaretten döndüğüm için arabadaydım çok iyi bir sohbet olmadı. Soruları düzgün duyamadım.


              Aylar sonra 4. Levent Beykoz arası otobüsle yolculuk yaptım. Beş yıl boyunca gelip gittiğim bu güzergahın ne kadar uzun olduğunu ,ekmek parası için çektiğimiz eziyeti tekrar yaşadım.   

Hiç yorum yok: