7 Ekim 2010 Perşembe

DİREN,İŞİN 84. GÜNÜ


Sabah bir lise öğrencisi uğradı. Pantolonunun rengi farklı diye okula almamışlar, O da soluğu burada almış. Dinlerken; onun nasıl terbiyeli olduğunu, gördüğü olumsuzlukları eleştirirken, herkes anlayabilir. Kelimeler öyle dikkatli çıkıyor ki ağzından. O yaşlarda kirlenmemiş, sorgulayan genç bulmak çok zor.
Akşam dokuzdan sonra, direniş çadırının etrafı doldu. Sarıgazili gençler geldi önce. Coşkuyla, kalabalık şekilde, “Türkan Albayrak yalnız değildir.”  sloganlarıyla.
Hemen ardından Emine Aslan geldi. Patronun, Emine Aslan’ı yıldırmak için kaçırmaya çalıştığı kızı ve BDSP’lilerle birlikte geldi Emine Aslan. Birkaç kez beklemiştim, gelecek diye. Nihayet burada. Şaşırdım açıkçası. Tüm doğallığıyla karşımda bir işçi. Tanıyamadım. O tanıttı kendini. Utandım. Nasıl tanımam, diye. Anlatıyor yaşadıklarını, direnen sanki o değil, Avrupalar'a gidip konuşmalar yapan, panellerde konuşan. O kadar doğal ki…
Tehditlere, baskılara boyun eğmemiş. Teklif edilen parayı elinin tersiyle itmiş. “Ben para için nasıl yalan söylerim, arkadaşlarımı nasıl yarı yolda bırakırım.” diyor. “Devlet bizim değil, zenginlerin devleti.” diyor.
DESA’ya gelirmiş Emine Erdoğan. Görmezden gelirmiş Emine Aslan’ı. "Pakistan’a gidip ağlıyor. Ben de üzülüyorum acı çeken bütün insanlara, ama yanı başında olanları görmemezlikten gelen başbakan eşi gidip oralarda neden ağlar? Onların gözyaşları sahte." diyor.
Minicik, ama yüreğiyle dev gibi Emine Aslan, direnmiş kazanmış. Direnmeyi öğretmiş. Emine Aslan’ın eşi gelemediği için not göndermiş. Direnişimi canı gönülden desteklediğini yazmış.
Kamu Emekçileri Cephesi’nden öğretmenler ve Sarıgazili gençler kaldı bu akşam nöbete. Soğuk havaya rağmen öyle keyiflilerdiki. Sanırım, soğuk havaya rağmen direniş çadırında olmanın keyfiydi onlarınki.
Londra’dan üç çocuklu bir kadın aradı. Direnişi takip ettiğini bu direnişin onlara umut verdiğini, ziyarete gelmeyi çok istediğini, sakat çocuğu nedeniyle gelemediği ama gönlünün direniş çadırında olduğunu, söyledi.
Paşabahçe Devlet Hastanesi Temizlik İşçisi
Türkan Albayrak

0530 777 68 79
pasabahcedirenisi.blogspot.com

Hiç yorum yok: